[PR] 香典返し おねしぺグローブ: 【ディクテーション】Shuffle!(シャッフル!) (4)

2008年6月30日月曜日

【ディクテーション】Shuffle!(シャッフル!) (4)

ANNAOD(B)、 rightstufdvdpacific($17.08)。 FUNimationの2008/6/17発売Shuffle Vol.4ディクテーション。 リシアンサスにBrittney Karbowski、 ネリネにCaitlin Glass、 芙蓉楓にCarrie Savage、 プリムラにCherami Leigh、 土見稟にJerry Jewell、 時雨亜沙にMonica Rial、 麻弓=タイムにKelly Green、 カレハにColleen Clinkenbeard、 紅薔薇撫子にLuci Christian、 緑葉樹にTodd Haberkorn、 神王ユーストマにTravis Willingham、 魔王フォーベシイにVic Mignogna、 時雨亜麻にJamie Marchi。 以下は第15話What Was Regained(取り戻したもの)のBパート終わりのほうのネリネ。

私の中には彼女のすべてがあるんです。 その生命力、その魔力、その美しい歌声、そしてその想いまでも。 Every single thing that made Lycoris special was inside of me. All of her life energy, her magic, that beautiful singing voice of hers. And all the feelings that she felt for that boy.
想い? Feelings?
土見稟という男の子への想い。 だから私は決めたんです。 リコリスになろうって。 リコリスとして彼女の想いを叶えてあげようって。 私はリコリスの想いを叶えるためだけに、ここへやってきたんです。 Her feelings for a boy named Rin Tsuchimi. That's why I decided to live as Lycoris. So let that part of her that's inside me take over. She gave me her life. So I wanted to honor her feelings for you. And that's the only reason why I came to the human world, Rin. To make her love come true.
なのに、なのに…。何故なんでしょうね。 私が、ネリネとしての私が、リコリスと同じ気持ちを抱いてしまったなんて。 リン様とすごす時間は楽しくて、私、わからなくなってしまいました。 私の中にリコリスがいるから好きなのか、それともネリネが好きになったのか。 But I, but I... I've been thinking a lot. About the feelings that are inside me. Lycoris's feelings, I wonder if they could actually be my own. I enjoy spending time with you, Rin. I really do. But that's what's got me so confused. Do I only love you because of the will Lycoris felt? Or have I fallen in love with you myself?
バカですね、リコリスに成りきるつもりだったのに。 でも、あの魔界研究所で… I don't know. I really had intended to become Lycoris. But... well when she appeared to us at the lab...
「ありがとう、リン君」 ``Well, Rin, Thank you.''
ああ、リコリスの想いはやっと叶ったんだなって、リコリスはあの一言を言いたかったんだなって、わかりました。 Lycoris has wished to see you again and finally been fullfuilled and that's when... when I realized she just wanted to say those few words to you before she left forever.
じゃあ、彼女はきっと。 So does that mean that she is...
幸せだったと思います。ずっと大好きだった男の子に会えて。 Yes. But I think she was happy to see the boy she loved so much one more time.
そうか。 I see.
そして残ったのは、私の想い。 So now I believe that feelings I have are my own.
え? ?!
リコリスが消えて、それでも私はリン様が好きなんです。 この想いは私だけのもの。 ここから始まるリン様への想いは、ネリネだけの想いです。 だから… The Lycoris part of me has vanished. But my own love remains. There feelings are mine and mine alone. From this point forward, my love for you is not someone else's. So...
だから? So?
リン様のこと、もっともっと好きになっていいですか? So I might fall more in love with you, that is of course only if you let me.

解説の必要なし。

おまけ。アニメDVDもメキシコで作ってるんですね4。

プリムラ主役だったんでいい場面探したんですけどあんまり喋ってくれないから。

0 件のコメント: