[PR] 香典返し おねしぺグローブ: 【ディクテーション】AIR

2007年9月24日月曜日

【ディクテーション】AIR

ANNAODrightstufdvdpacific。 BOX付2巻(1巻には間に合わなかった?)には観鈴発症~美凪編完結(5:Wing,6:Star)~Dream編のおわり(7:Dream)~Summer編前編(8:Summer)を収録。 Dream編最後が原作ほどくどくなくて好感が持てるかな。Monica Real声にやられてるだけかもしらんが。 しかしAIRの中では美凪編がバランス的にベストだと思っている自分としては、この巻を見ているとAIRってのは綺麗なお話だなあと思うわけです。第2巻は永久保存もの。美しい場面が多いけど、やっぱり次の場面かな、というわけで以下、美凪編完結の第6話Star(ほし)より。

みちる?みちる、危ないから、そんなところにいたら危ないから、こっちにおいで。 Michiru. Michiru, what are you doing? You need to come back inside the fence. It's dangerous out there.
ダメだよ。もういかなきゃならないから。今日までいっぱい楽しかったから。 だからもう行かないとダメなんだ。そんな顔をしないで。 美凪は笑ってなきゃダメだよ。じゃなきゃみちるが悲しいよ。 Sorry, I can't. I have to go soon anyway. I had so much fun getting to know you. But now, I'm going to have to leave. Don't look at me like that. You need to keep smiling no matter what. When you aren't smiling, it makes me feel sad.
みちる。私はみちるのおかげで私でいられた。みちるがいなくなったら、きっとまた笑えなくなるわ。 Michiru. I was only able to be myself because of you for all these years. If you would go away, I don't know if I could ever smile again.
大丈夫だよ。美凪はちゃんとみちる以外の人にも笑えるようになってるもん。 ねえ美凪、国崎往人、約束しようよ。 You'll be okay. Because you've learned to laugh with other people now, not just with me. Hey, Minagi, Yukito Kunisaki. Let's make a promise.
約束? What promise?
翼を持った女の子は、空の上で悲しい夢を見続けている。 みちるは一足先にその子のところに戻るから、二人にもらった楽しい思い出をもって、 その子のところに戻ってるから。だから、その子を見つけたら伝えてあげてほしいの。 もっとたくさんの楽しいこと、そしてその子を悲しい夢から解放してあげて。 The girl with wings is all by herself up there in the sky. And she's still having sad dreams every night. I'm going back to her soon. And when I do, I'm going to take everything with me. All the good memories of all the fun times I've spent with the two of you. So if you ever find her, promise you tell her something for me? Tell her about any memory that's a happy one. I think that might be the only thing that can free her from her sad dream.
ああ。 Sure.
美凪、美凪はいつも笑っていてね。笑ってバイバイって言ってね。 Minagi, I want you to keep smiling always. Can you say good-bye to me with a smile?
言えない。笑ってさよならなんて言えない! I can't. How could I smile when I'm losing you forever!
美凪。 Mnagi.
だってもう会えなくなるのに! We will never see each other again!
大丈夫だよ。夢から醒めても思い出は残るから。だから笑って。みちるとの思い出をずっと楽しい思い出にしてよ。 これは美凪にしかできないことだから。美凪、約束だよ。 That's not so bad. Once you wake up from a dream, the memories of it stay with you. And that way, don't you see, your last memory of me will be a happy one. But only you can make that happen. Minagi, I want you to promise me.
うん。 ---
今、笑ってる? Are you smiling right now?
うん。 Uh-huh.
本当? Really?
うん。 Uh-huh.
じゃあ笑い続けて。笑ったままバイバイって言ってね。 Then keep smiling. Say good-bye to me with the smile on your face.
みちるは笑ってる? Are you smiling, too?
うん。 Yeah.
別れは辛くない? Are you sad to be leaving?
うん、辛くない!だって笑ってるもん!ずっとずっと笑い続けて、世界がたくさんの笑顔でいっぱいになって、 みんながあったかくなって生きていけたらいいね。 Of course not! I'm smiling, aren't I? Wouldn't it be wonderful if you and I kept smiling and the rest of world filled with laughter, and then everybody got to live happily ever after.
うん。 Uh-huh.
美凪。 Good-bye.
みちる、バイバイ。…。ありがとう、みちる。 I'll miss you, Michiru. ...Thank you, Michiru.

"get to know"は「知るようになる、知り合う、知り合いになる、懇意になる」。やばい泣けてきた。以下、おまけ。

遠野!飛べない翼にも意味はあるさ!それが空を飛んでいた日々の大切な思い出だからな! Tohno! Wings that can't fly can still have a purpose! Because no matter what happens they still hold the memories of being able to fly!

情景の効果もあるのか、こんなセリフにもなんとも感傷的にさせられるものですね。 やっぱ美凪がいいんです美凪が。

0 件のコメント: